اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

رییس انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه انجمن بلیت فروشان همه کاره صنعت هوانوردی شده اند، گفت: روغن تولید داخل استاندارد لازم برای استفاده در هواپیماهای مسافری را ندارد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید عبدالرضا موسوی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم، اظهار کرد: مسئولان، مدیران و نمایندگان مجلس به جای شنیدن حرف فعالان صنعت هوانوردی به سراغ کسانی رفته اند که خدمات را می فروشند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که انجمن بلیت فروشان هواپیما به مرجع هوانوردی تبدیل شده اند در صورتیکه کوچکترین اطلاعاتی از این صنعت ندارند.

وی در این باره به مثالی اشاره کرد و افزود: آیا می توان برای رفع مشکلات تولید مرغ سراغ انجمن مرغ فروشان رفت؟

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مشکلات حمل و نقل هوایی را قبول داریم، اضافه کرد: ایرلاین های ایرانی به دنبال ثروت اندوزی نیستند و این مسئله در زیانده بودن آنها مشهود است.

موسوی با یادآوری اینکه ناوگان هوایی کشور ۳۳۳ هواپیما دارد، گفت: از این میزان کمتر از ۵۰ درصد هواپیماها فعال است. تحریم و مشکلات ورود قطعه از جمله دلایل زمینگیری بیش از ۵۰ درصد ناوگان هوایی مسافری کشور است.

وی یادآور شد: روغن، گریس، تایر، موکت و… را از خارج کشور خریداری می کنیم. اینها را با نرخ ارز ۳۲ هزار تومانی حال حاضر تامین می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم که روغن هواپیما در کشور تولید می شود، اظهار کرد: این روغن استانداردهای جهانی را ندارد، البته شاید بتوان از این روغن در هواپیماهای نظامی استفاده کرد.

وی با بیان این که شرکت های هواپیمایی در صنعت هوانوردی مظلوم واقع شده اند، گفت: هزینه های فرودگاهی ایرلاین ها طی ۱۰ سال اخیر حدود ۷۰ برابر شده است. سال گذشته هزینه یک نشست و برخاست در فرودگاه اهواز ۴٫۷ میلیون، فرودگاه مشهد ۶٫۷ میلیون و فرودگاه تهران ۷٫۳ میلیون تومان بود.

وی با انتقاد از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص دریافت هزینه های فرودگاهی به صورت ارزی، افزود: هزینه های تعمیر و نگهداری هواپیما کمر ایرلاین ها را شکسته است.

انتهای پیام/

مقاله اصلی

بک لینک های تبلیغاتی

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)