اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: کپی سازمان بنادر و دریانوردی از تخفیفات بندر شهید رجایی برای بندر بوشهر و سایر بنادر کشور پاسخگو نیست.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روزبه مختاری با بیان این‌که یکی از مشکلات -بندر چابهار- این است که تلاش‌ها در یک سو و هم‌راستا نبوده است، اظهار کرد: امروز متوجه شدیم که یک تفاهمنامه خیلی خوبی بین سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امضا شده است.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه تقریبا برای ۶ ماه قبل بوده و می‌دانیم شرکت‌ها می‌توانند کارهای خیلی بزرگی را انجام دهند. این در حالی است که ۶ ماه از این تفاهمنامه گذشته و شرکت‌های کشتیرانی هیچ اطلاعی از آن ندارند. وقتی دستاوردی داریم و یک کار خیلی خوبی را انجام می‌دهیم این را به خوبی نشان نمی‌دهیم.

وی در این‌باره به مثالی اشاره کرد و با بیان این‌که سال‌ها با هندی‌ها کار کرده‌ام، افزود: همیشه اصطلاحی داشتم و میگفتم آنها برعکس ایرانی‌ها هستند؛ ما به اندازه یک کوه کار می‌کنیم و آنرا به اندازه یک کاه نشان می‌دهیم. اما هندی‌ها به اندازه یک کاه کار می‌کنند و آنرا به اندازه یک کوه نشان می‌دهند.

وی اضافه کرد:‌ از سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که بحث اطلاع‌رسانی را خیلی جدی بگیرند و به‌شکلی عمل کنند وقتی یک اتفاق خوشنایند روی می‌دهد بتوانیم از‌ آن بهره‌‌برداری کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: سال‌ها در بندر شهید رجایی شیوه‌های مختلف تخفیفات اعمال شده است. خوب و بد این تخفیفات را دیده‌ایم. تخفیفاتی که سازمان بنادر از بندر شهید رجایی برای بندر بوشهر یا دیگر بنادر کشور پاسخگو نبوده است.

مختاری بیان کرد:‌شرکت‌های کشتیرانی تجارب خیلی بالایی در بندر شهید رجایی دارند، چرا نباید از این تجربه‌ها در بندر چابهار استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این‌که باید کپی تخفیفات بهینه شده و سپس در بندر چابهار اجرا شود، اظهار کرد: اگر بخواهیم مقداری علمی‌تر کار کنیم می‌توانیم نگاهی به بنادر اطراف کشور داشته باشیم. نیازسنجی باید از طریق نقش‌آفرینان باشد تا تجارب خود را ارائه کنند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر می‌دانیم که گمرک هم تخفیفات خیلی خوبی را اعمال کرده که بحث اطلاع‌رسانی آن بسیار مهم است، چراکه شرکت‌های کشتیرانی می‌خواهند مشتری‌ها را قانع کنند که به بندر چابهار بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که شرکت‌های فعال در بخش حمل کالا دریایی حکم بازاریاب را دارند، گفت: سیستان و بلوچستان یک استان نیازمند است و به هر شکلی باید به آن کمک کنیم. سرمایه‌های ملی زیادی در این استان خرج شده و هر یک روزی که دیرتر از این سرمایه‌گذاری بهره‌برداری کنیم زیانی است که به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/

مقاله اصلی

بک لینک های تبلیغاتی

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)