اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

برنامه‌ریزی برای حذف پروازهای چارتری به ترکیه

معاون بازرگانی ایران‌ایر از برنامه‌ریزی برای حذف پروازهای چارتری به ترکیه تا آخر تابستان خبر داد و گفت: تمام پروازهای داخلی چارتری ایران‌ایر حذف شده است.

– اخبار اقتصادی –

ابوالقاسم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که تا ۶ ماه قبل تمام پروازهای خارجی ایران‌ایر چارتری بود، اظهار کرد: از ۶ فروردین امسال تمام پروازهای چارتری داخلی را حذف کردیم و در ایران‌ایر هیچ مسیر داخلی دیگر پرواز چارتری ندارد.

وی ادامه داد: در رابطه با پروازهای خارجی هم به‌یکباره نمی‌توانستیم همه آنها را حذف کنیم. برای خروج پروازهای خارجی از سیستم چارتری برنامه‌ریزی دقیق را انجام دادیم که بر اساس آن در بهار امسال خیلی از مسیرهای پروازی خارجی چارتری را حذف کردیم.

وی افزود: از جمله این مسیرها، پروازهای دبی را به‌جز مسیر بوشهر را حذف کردیم، در واقع تمام حوزه خلیج فارس را از حالت پروازهای چارتری خارج کرده‌ و آن را سیستمی کرده‌ایم.

معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همچنین مسیرهای پروازی آسیای میانی شامل کشورهای آذربایجان و ارمنستان را از حالت چارتری خارج کرده‌ایم، در ادامه مسیر ترکیه و عراق باقی ماند.

جلالی درباره پروازها به این دو کشور نیز گفت: طبیعت این ۲ مسیر پروازی آن است که حتماً باید برای ترکیه تور بسته شود. در رابطه با عراق هم چون پروازها زیارتی است و برای مسافران هتل می‌گیرند،‌ زائران بیشتر تمایل به پروازهای گروهی دارند.

وی تأکید کرد: با این شرایط ترجیح دادیم پروازهای چارتری این دو مسیر را حفظ کنیم.

وی با اعلام این‌که "احتمال دارد تا آخر تابستان امسال کل مسیر پروازی به ترکیه را از حالت چارتری خارج کنیم" ابراز کرد: برای مسیر پروازی به عراق فعلاً برای پرواز سیستمی تقاضای چندانی وجود ندارد. در زمان حاضر تمام پروازهای ایران‌ایر به نجف چارتری است به‌جز ۲۵۰۰ صندلی پروازی که اخیراً در راستای تسهیل در امر زیارت زائران به‌صورت سیستمی عرضه شده است.

معاون بازرگانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اگر بازار کشش داشته باشد پروازهای نجف را نیز از حالت چارتری خارج خواهیم کرد، در غیر این‌صورت پروازها به همان روش چارتری انجام خواهد شد.

جلالی با یادآوری این‌که پروازهای چارتری معمولاً در سال دو بار در قالب قرارداد واگذار می‌شود،‌ گفت: قیمت‌ پروازها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ به‌عنوان مثال پرواز استانبول الآن تقاضا دارد اما مهرماه به بعد تقاضای چندانی وجود نداشته باشد. به‌طور معمول از اواسط فروردین تا اواسط خردادماه عملاً فصل مسافرت نیست و ممکن است چارترکننده‌ای که شش‌ماهه پروازها را گرفته است، دچار ضرر و زیان شود.

وی افزود: در برخی موارد که مسافر نیست، پرواز برگشت برای مسیری مانند نجف با قیمت ۸۰۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود. اما در ایام خاص مانند روز عرفه، در مسیر برگشت مسافر چندانی وجود ندارد. اما پس از این ایام،‌ در مسیر رفت تقاضای چندانی نداریم. این طبیعی است که مسافری که می‌خواهد یک روز قبل از عرفه ـ به نجف پرواز داشته باشد ـ باید قیمت بیشتری را برای پرواز پرداخت کند.

انتهای پیام/+

مقاله اصلی

بک لینک های تبلیغاتی

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)