اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان "رونق بندر چابهار در گرو بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر است" گفت: مارکتینگ، شبکه‌سازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های اقتصادی دارد.

– اخبار اقتصادی –

جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: معتقدم به جای تمرکز روی تخفیف در حوزه‌های مختلف در مباحث، بندری، دریایی، جاده‌ای و… باید به کل زنجیره مبدا تا مقصد یعنی چیزی که صاحبان کالا نیاز دارند، فکر کنیم.

وی ادامه داد: تخفیفات و مشوق‌ها داخل یک پکیج معنی و مفهوم پیدا می‌کند.

وی با انتقاد از این‌که فقط به یک مورد (تخفیف در تعرفه بندری) چسبیده‌ایم و تمام زنجیره را رها کرده‌ایم، افزود: لذا مارکتینگ، شبکه‌سازی و بازاریابی نقش بسیار مهمی در فعالیت‌های اقتصادی دارد که البته متولی مشخصی در کشور ندارد و کمتر به این مسئله پرداخته شده است.

وی یادآور شد: در بخش جاده‌ای اگر هزینه حمل -در بنادر- بالاتر است بخش عمده‌ای به بار برگشت از بنادر برمی‌گردد. وقتی کامیون باری را از داخل کشور به بندر شهید رجایی حمل می‌کند مطمئن است که طی یکی دو روز بار برگشت را دارد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اضافه کرد: از این رو نیازی به برگشت بدون بار نیست. وقتی یک سر بار خالی اتفاق می‌افتد، هزینه در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای افزایش می‌یابد.

هدایتی با اشاره به این‌که مارکتینگ و ترانزیت نقش موثری در بار برگشت کامیون‌ها دارد، گفت: کشورهای CIS تمایل زیادی به استفاده از قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا را دارند. طی ماه‌های اخیر نشست‌های متعددی با وزرای حمل‌ونقل و مسئولان بخش حمل‌ونقل کشورهای آسیای میانه داشته‌ایم و علاقه‌مند به استفاده از مسیر ایران هستند.

وی تاکید کرد: این‌که بار ترانزیتی به اندازه‌ای نیست که بار برگشت را برای کامیون‌ها ایجاد کند، نکته‌ای است که باید در آسیب‌شناسی و بازاریابی به آن پرداخته شود.

وی با بیان این‌که باید برای این موضوع فکر شود، گفت: کرایه بار وارداتی به مقصد ایران اگر A دلار است، بار ترانزیتی A بعلاوه ۲۰۰۰ دلار می‌شود. این یک مانع جدی است و ۲۰۰۰ دلار رقم کمی نیست.

وی با اشاره به تخفیفات در حوزه بندری، جاده‌ای، تن کیلومتر و… اظهار کرد: تن-کیلومتر از بندر چابهار تا مرز ۱۵۰۰ کیلومتری حدود ۵۰۰ هزار تومان است. ۲۰۰۰ هزار دلار تمام تخفیفات بندری،‌جاده‌ای، دریای و… را از بین می‌برد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری یادآور شد: در سفر اخیر به عمان با حضور رئیس‌جمهوری تفاهمات خوبی روی بحث بنادر انجام شد. فکر می‌کنم بندر چابهار برای رونق نیازمند بازاریابی و ایجاد شبکه با سایر بنادر منطقه را دارد.

وی بیان کرد: در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بندر چابهار در افق کریدور شمال – جنوب صحبتی درباره اقدامات روی این موضوع نشنیدیم.

انجمن کشتیرانی: بخش خصوصی عامل عقب‌ماندگی بندر چابهار است/ انتقاد از تصمیمات غیراقتصادی "کشتیرانی"

انتهای پیام/

مقاله اصلی

بک لینک های تبلیغاتی

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)