اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

نارضایتی صاحبان کالا از هزینه دموراژ در بندر چابهار

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نارضایتی صاحبان کالا از هزینه دموراژ، گفت: بزرگترین سیلوی جنوب شرق ایران در بندر چابهار در حال ساخت است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین شهدادی در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بندر چابهار در افق کریدور شمال-جنوب با یادآوری این‌که بندر شهید بهشتی چابهار دارای ۶ پست اسکله است،‌اظهار کرد: از این تعداد، ۲ پست اسکله کانتینری، ‌۳ پست اسکله کالای فله و عمومی و یک اسکله نفتی است.

وی ادامه داد: ظرفیت اسکله‌های کانتینری ۴۵۰ هزار TEU، کالای فله ۴ میلیون و فرآورده‌های نفتی ۳ میلیون تن است.

وی درفت اسکله‌های کانتینری، فله و نفتی را به ترتیب ۱۶٫۵ متر، ۱۴ تا ۱۶٫۵ و ۱۴ متر اعلام کرد و با بیان این‌که محوطه کانتینری ۲۱۰ هزار مترمربع، محوطه روباز ۵۰۰ هزار مترمربع و انبار سرپوشیده ۴۰ هزار مترمربع مساحت دارد، افزود: در بندر شهید کلانتری نیز یک پست اسکله چند منظوره و ۴ اسکله سنتی و خدماتی داریم.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان آبخور اسکله چند منظوره ۱۱ و اسکله خدماتی ۲ تا ۳٫۵ متر است، تصریح کرد: در بندر چابهار پایانه بین المللی مسافر دریایی شهید کلانتری را داریم که مساحت آن ۱۰ هزار مترمربع است. این ترمینال به طور همزمان ظرفیت پذیرش حداقل ۶۰۰ مسافر ورودی و خروجی را دارد.

شهدادی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از جمله ۱۵ هکتار اراضی قابل واگذاری، احداث محوطه کانتینری و احداث سایت لجستیک کانتینری اشاره کرد و با بیان این‌که ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی در بندر شهید بهشتی به‌عنوان بزرگترین سیلوی جنوب شرق کشور در حال ساخت است، گفت:‌در ترمینال نفتی بندر مذکور فرصت سرمایه‌گذاری در احداث پایانه‌های صادراتی LPG، ال ان جی و خدمات سوخت‌رسانی و بانکرینگ فراهم شده است.وی بیان کرد: با توجه به این‌که طی یک تا دو سال آینده خط لوله گاز به بندر چابهار وارد می‌شود زیرساخت مناسبی برای ساخت پایانه‌های صادراتی ال ان جی و ال پی جی به‌خصوص برای بازارهای مصرف پاکستان وجود دارد. علاوه بر این ‌احداث سایت سوخت‌رسانی و بانکرینگ نیز در طرح جامع بندر چابهار دیده شده است.وی در ادامه با بیان این‌که عمده مشکل ما در بندر چابهار مربوط به بخش کانتینری است،‌ اضافه کرد: با وجود اقدامات انجام شده نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌ها در این بخش استفاده کنیم و روند سینوسی بوده است.مقام مسئول بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به چالش‌ها و مشکلات بندر چابهار گفت: عدم استقبال NVOCC ها از ظرفیت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار، عدم ارائه سرویس در مسیرهای بندر چابهار-عمان و بندر چابهار-پاکستان،‌ نارضایتی صاحبان کالا از هزینه دموراژ و زمان Free Time، وجود محدودیت برای برخی کالاهای خاص از جمله ذغال و پوست و عدم ارائه خدمات به صاحبان کالای LCL از جمله ۵ چالش و مشکل در بندر چابهار است.انتهای پیام/مقاله اصلی

بک لینک های تبلیغاتی

پیام بگذارید

مقایسه املاک

مقایسه کنید (0)